poniedziałek, 18 sierpnia 2014

World of Warcraft - oceny

     Dziwnym się wydaje pomysł oceniania gry MMO, która posiada już tyle wpasowanych w całość dodatków i elementów, że trudno z tego wszystkiego wyłowić klasyczną podstawę gry... ale mimo wszystko spróbuję, bo jest to naprawdę niebanalny tytuł.

PLUSY:
  1. Uniwersum - pełne, bogate, potężne i dopracowane w każdym szczególe. Niemal każdy słyszał o Azeroth, starzy śledzący tytuł od Warcraft'a oraz młodzi, znający dopiero rzeczonego WoW'a. Niewiele gier może poszczycić się tak bogatą historią, światem, bohaterami... jest jakaś w ogóle? xD
  2. Muzyka - Blizzard jest mistrzem, jeżeli chodzi o strefę audio w tworzonych przez nich grach. Wpasowana w całość buduje niepowtarzalny klimat baśniowego świata fantasy.
  3. Rasy - dostępne jest osiem ras (orkowie, nieumarli, taureni, trolle oraz ludzie, nocne elfy, krasnoludy i gnomy) podzielonych na dwie frakcje, siły Sojuszu i Hordę. Każda z nich posiada swoje unikalne umiejętności przydatne przy odkrywaniu świata gry czy walkach między graczami i bestiami. Oczywiście gdzie tam alianckim suckerom do hordziaków :P Taurens for the horde!
  4. Klasy - Łotrzyk, łowca, szaman, mag, paladyn, wojownik, przywoływacz, kapłan i druid. Z tą różnicą, że nie każda rasa może się odnaleźć w danej roli. Żaden aliant nie może zostać szamanem, a na przykład żaden hordziak nie zaistnieje jako paladyn :P Podobnie też rzecz ma się w obrębie frakcji - tauren nie zostanie kapłanem, a nieumarły nie będzie druidem.
  5. Talenty - jeżeli komuś nie wystarcza indywidualność klas, dowolną z nich można poprowadzić na różne sposoby dzięki "drzewkom" talentów. Każda klasa posiada trzy takie drzewka, przy czym można łączyć je bądź prowadzić wzdłuż jednej tylko ścieżki, jak kto woli.
  6. Instancje i Raidy - WoW to nie tylko wbijanie leveli i farmienie, czy ubijanie innych graczy na polach bitwy. To także instancje, podziemia, w których na pięcioosobowe grupki graczy czekają wyzwania, dodatkowe misje oraz nieprzebrane i potężne skarby. Świetne na nudę :P Raidy są większą i bardziej wymagającą wersją instancji, na którą pięciu graczy nie wystarczy, a czas wykonania oscyluje około trzech godzin.
  7. Osiągnięcia - nie ma to jak zdobywanie osiągnięć mówiących nam, czego dokonaliśmy w świecie Azeroth, a co jeszcze pozostało do zrobienia. Obfitują w nagrody typu tytułów lub specjalnych przedmiotów.
  8. Profesje - chyba nie istnieje jakiekolwiek MMO bez tego ficzera, który urozmaica rozrywkę i wprowadza dodatkowy przedłużacz w formie poszukiwania materiałów i tworzenia różnorakich przedmiotów, pancerzy, broni...
  9. Dom aukcyjny - bez niego ekonomia nie byłaby tym samym :) Jeżeli nie potrafisz czegoś znaleźć w uniwersum, wycraftować bądź kupić, prawdopodobnie znajdziesz to na AH właśnie. Podobnie ma się kwestia sprzedaży zbędnych materiałów - zawsze znajdzie się chętny, które dzięki aukcjom kupi je od Ciebie :)
  10. Wierzchowce - poza ich mnogością i różnorodnością chyba nie muszę się wypowiadać, o co chodzi ;)
  11. Poziom - maksymalny to 60, ale bez obaw, nie wbija się go tak szybko, jak by się chciało :P
  12. Serwery - do wyboru są typowo PvP, PvE, RPPvE i RPPvP. Kto co lubi, można grać nawet na kilku typach posiadając jedno konto.
MINUSY:
  1. Abonament - w sumie jest to plus, gdyż trzyma na dystans gimbazjalistów i gówniarzerię, ale mimo wszystko jest trochę za drogi i wyłącznie na 60 dni, nie da rady kupić krótszego, np. na 30...




Raptr Gamercard

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz