piątek, 9 maja 2014

Titan Quest - oceny

     Jedna z moich ulubionych gier dziecięcej młodości... sentyment jest nadal w sile, aczkolwiek tytuł sam w sobie budzi respekt. THQ wiedzieli, jak zrobić grę!

PLUSY:
  1. Grafika - ja wiem, grafika to nie wszystko, jednakowoż Titan Quest jak na rok wydania (2006) pod tym względem powala na kolana i zabija. Ruch roślin przy kontakcie, zmarszczki na wodzie, ślady w śniegu, podłoże sypiąc się spod butów przy każdym kroku... efekty umiejętności, ruchy modeli, fizyka - mogę więcej wymieniać xD
  2. Muzyka - jest cudowna. Trzyma klimat, upiększa grę i trzyma się jednego schematu, choć ma wiele odmian w zależności od lokalizacji.
  3. Płeć - bardzo mi się to spodobało, że skoro można zagrać tylko ludźmi, to chociaż płeć można wybrać :)
  4. Specjalizacje - nasza postać w trakcie awansowania może zyskać aż dwie specjalizacje. Zważywszy na ilość specjalności, kombinacji może być naprawdę dużo :P
  5. Różnorodność - masa oręża, multum pancerzy, hordy przeróżnych wrogów, zróżnicowanie lokalizacji. Cudownie!
  6. Klimat - w trakcie gry można niezwykle silnie odczuć klimat starożytnych krain: Grecji, Egiptu i Orientu. Pojawia się nawet sam Olimp :D Nawiązania mitologiczne są bardzo silne w tej grze.
  7. Skrzynie - no proszę, już w 2006 roku pomyślano o dwóch skrzyniach dla gracza, prywatnej dla postaci i ogólnej dla "konta" ^^ Dla mnie ten aspekt jest bardzo ważny w tego typu grach.
  8. Esencje i amulety - innymi słowy ulepszacze do broni, pancerzy i biżuterii. Kurka, ta gra jest naprawdę rozbudowana jak na tamte czasy xD
  9. Drop - z przeciwników wypadają takie przedmioty, jakie rzeczywiście mają na sobie. Bardzo często widać, który ma niebieski, legendarny przedmiot na cielsku :P
  10. Otoczenie - budynki, drzewa, krzaczory absolutnie nie przeszkadzają w grze. Zanikają i stają się widmami, przez które kontrolowanie pola bitwy nie traci na jakości.
  11. Gładkość przejść - prawdę pisząc, ekran ładowania pojawia się tylko w momencie teleportacji. Przejścia między lokacjami są tak gładkie, że gdyby nie zmiana wystroju, nie dałoby się tego odczuć :D
  12. Sentyment - niewiele jest gier, do których odczuwałabym jakiekolwiek głębsze uczucia. Titanowi udało się to osiągnąć ;)
  13. Wciąga! - chyba nie muszę tłumaczyć ^^
MINUSY:
 Error 404, minuses not found :P








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz