piątek, 21 listopada 2014

Dragon Age Inkwizycja - pierwsze wrażenie

     Pierwsze wrażenie zaparło mi dech w piersiach i wyrwało z życia kilka godzin. A potem zostawiło ten nieprzyjemny głód i ciekawość, co i jak będzie dalej..? Audiowizualny majstersztyk, fabuła wydawać się może sztampowa, ale BioWare ma niemal perfekcyjnych scenarzystów. Obiecali otwarty świat i takowy otrzymaliśmy. Bogactwo fauny i flory. Wyraźny wpływ na postacie i otoczenie. Genialnie oddani bohaterowie. Wymagające starcia zarówno dla miłośników taktyki, (oddane w "jedynce") jak i prostej naparzanki (hmm, bardziej "dwójka"). Gra jest po prostu piękna. Ale co ja będę, wrzucę kilka screenów z moją maginią Tal-Vashot w roli głównej i może uda mi się oddać kilka wyżej wymienionych argumentów ;)

 Cutscenki są wykonane naprawdę genialnie. W pełni oddana mimika, emocje wyrażone w gestach i postawie.
 Jazda konna. Oddany każdy szczegół - od cmoknięcia oznaczającego standardowe "wio", przez galop, proste gesty wobec zwierzęcia, aż po skoki czy gwałtowne zatrzymywania.
 Piękny świat jako tło dla kolejnej wojny. Tym razem chyba najgorszej. Naprawdę się cieszę, że mój piecyk potrafi wyciągnąć wysoką/ultra grafikę bez najmniejszych ścinek ^^
 Trochę walki i efektów maga burzy. Tak jakoś mi pasowało do tej rasy, ogień za bardzo trącił demonem xD
 Józefina, jedyna postać żeńska w grze dla której żałuję, że gram kobietą xD Swoją drogą, czy już pisałam, że mimika powala na kolana? Tylko dwa razy?!
 Dla miłośników gór istna gratka w Zaziemiu.
 Jedna z minigier, astrarium. Niby chodzi o to, żeby połączyć wszystkie gwiazdki, ale... jednym "ruchem". Wciąga, a poza tym odkrycie wszystkich konstelacji na danym obszarze obfituje w nagrodę w postaci ukrytej lokacji.
Dla porównania - ułożona konstelacja ;)

     Dopiero kilkanaście godzin gry za mną, a ręce inkwizytorki pozostają nadal pełne roboty. Ogrom misji pobocznych dość poważnie wpływających na fabułę i postacie jest porażający. Czy naprawdę tyle tego gracze chcieli? xD A to dopiero jedna lokacja Fereldenu... gdzie reszta i kolejne w Orlais? :D

2 komentarze:

  1. Nooo mega grafika i świat gry, góry wymiatają lubię takie widoki :D Hmm poczekam trochę z pomysłem kupienia bo Dragon Age 1 i 2 nie bardzo mi się podobały i jakoś to nie były moje klimaty ale poczekam może w Inkwizycję zagram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprzeglądaj filmiki, poczytaj trochę o grze, może Ci się spodoba - jak to się mówi, do trzech razy sztuka :P DA1 i DA2 były super, ale DA3 jest po prostu bezkonkurencyjna xD

      Usuń